A Bridge to English

         сайт Елены Забориной
Меню сайта
Погода
Tags
img scr=http://englishteacher.ucoz. img scr=http://englishteacher.ucoz. img src=http://englishteacher.ucoz. GREAT BRITAIN GREAT BRITAIN QUIZ img src=http://englishteacher.ucoz. Викторина Великобритания 6 класс img src=http://englishteacher.ucoz. КТП план img src=http://englishteacher.ucoz. IN BRIEF John Lennon The Beatles ЕГЭ ОПИСАНИЕ КАРТИНОК Diamond Jubilee QUEEN Бриллиантовый юбилей Королевы викторина Королева Великобритании Ecology УРОКИ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА обучающие программы BRITISH QUEEN ENGLISH QUIZ The Queen's Diamond Jubilee ОБУЧАЮЩИЕ ПРОГРАММЫ ПО АНГЛИЙСКОМУ письмо английский язык English Club TV Quiz ENGLISH HISTORY ENGLISH PEOPLE SHOW Sights SIGHTSEENG ENLISH HUMOR. ENGLISH FOR FUN Environment Environmental Problems Recycling Recycling Waste Reduce Reuse AMERICA the FLAG of the USA the United States The United States of America the USA Washington a good career choice Architect civil engineer journalist my career My Future Career my future job Teacher Atmosphere climate Earth forecast GREENHOUSE EFFECT Weather GAP YEAR Food Health Healthy Diet Vegetarian Shakespeare ST.VALENTINE'S DAY INDIVIDUAL STYLE britain LANGUAGE LEARNING languages Slang download live music music MUSIC ON TV MUSIC VIDEOS holidays SCHOOL CELEBRATIONS parties Dogs pets Cinema films Movies Halloween mobile phones technology Discipline education HEALTHY FOOD HEALTHY WAY OF LIFE Pancake Day Throve TUESDAY
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
ГИА 9 класс
Раздел "Говорение"

В разделе 5 (задания по говорению),  выполняя задание С2, учащиеся должны высказаться по определенной теме и раскрыть все аспекты, указанные в карточке для учащегося. Затем ответить на два дополнительных вопроса в рамках той же темы (возможные дополнительные вопросы даны в карточке для экзаменатора-собеседника).
Длительность монологического высказывания - 2-3 минуты.
 
Задание С3 позволяет оценить умение вести комбинированный диалог в условно-реальной ситуации общения. Учащиеся демонстрируют различные умения: запрашивать и предоставлять информацию, выражать и аргументировать свое мнение; участвовать в диалоге (инициировать, поддерживать, адекватно реагировать на реплики собеседника, завершать беседу); использовать языковой материал, соответствующий коммуникативной задаче.
Длительность комбинированного диалога - 2-3 минуты.
 
Максимальный балл - 15.
Рекомендуемое время на подготовку данного раздела – 10 минут.
Общее время ответа - 6 минут.
 
Примерная тематика заданий раздела 5 (задания по говорению)
Общение происходит в рамках следующих сфер общения и примерной тематики:
  • Социально–бытовая сфера общения: общение в семье и школе, межличностные отношения с друзьями и сверстниками.
  • Социально–культурная сфера: досуг и увлечения молодёжи; страны изучаемого языка; родная страна; выдающиеся люди, их вклад в науку и мировую культуру; природа и проблемы экологии; здоровой образ жизни.
  • Учебно–трудовая сфера: проблема выбора профессии и роль иностранного языка.
Задания по говорению
 
STUDENT CARD
Task 1
Give a talk about libraries
Remember to say:
  • what we need libraries for
  • whether you use your school library, why/why not
  • what you prefer: using libraries or Internet resources, why
You have to talk for 1.5–2 minutes.
The examiner will listen until you have finished. Then she/he will ask you some questions.
 
STUDENT CARD
Task 2 (2–3 minutes)
You play the part of an exchange student in an international school in Malta. You come to your classmate Anna/Andrew to borrow her/his Grammar Book. You need it to write an essay on a British tourist attraction.
  • Ask for the Grammar Book and explain what you need it for.
  • Answer your classmate's questions about the attraction you are going to write about.
  • Do not accept any suggestions for the day as you want to start writing the essay as soon as possible.
  • Invite you classmate to see a new film tomorrow.
You begin the conversation. The examiner will play the part of your classmate.
 
Remember to
  • mention all the four aspects of the task
  • be active and polite
SAMPLE CONVERSATION
Student: Hello, Anna/Andrew!
Interlocutor: Hello!
Student: I’m glad you are still at home. Look, I need your English Grammar reference book. Can I borrow it till tomorrow?
Interlocutor: Yes, you can. Here it is.
Student: Thanks.
Interlocutor: What do you need it for, by the way?
Student: I have to write an essay on one of British tourist attractions. I don’t think I can do it without a good Grammar Book.
Interlocutor: I see. I always use it for written tasks, too. And what are you going to write about?
Student: I want to write about the London Eye.
Interlocutor: The London Eye? What is it?
Student: Oh! I can’t believe you don’t know about it. It’s a huge wheel in the centre of London, on the bank of the river Thames. It’s the largest wheel in Europe. It has large capsules for passengers. The wheel moves slowly and the passengers can enjoy the views of London from the height!
Interlocutor: It sounds really exciting. Have you ever ridden the wheel?
Student: No, unfortunately, not. But I’m going to do it one day.
Interlocutor: I see. How about some pizza by the way? I’m just having lunch.
Student: Thank you, Anna/Andrew, but I really have to go. I have to write the essay. And what are you doing tomorrow?
Interlocutor: I don’t have any plans yet? Why?
Student: Let’s go to the cinema together. There is a new film on.
Interlocutor: OK. Let’s go. Good luck with the essay.
Student: Thanks. And see you tomorrow.
Interlocutor: See you.


Новости
Календарь
«  Сентябрь 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
Вход на сайт
Поиск
Архив записей
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • База знаний uCoz

  • Copyright MyCorp © 2020
    Сделать бесплатный сайт с uCoz