Главная | Регистрация | Вход | RSS |
A Bridge to English сайт Елены Забориной |
|
ГИА 9 класс
Раздел "Говорение" В разделе 5 (задания по говорению), выполняя задание С2, учащиеся должны высказаться по определенной теме и раскрыть все аспекты, указанные в карточке для учащегося. Затем ответить на два дополнительных вопроса в рамках той же темы (возможные дополнительные вопросы даны в карточке для экзаменатора-собеседника). Длительность монологического высказывания - 2-3 минуты.
Задание С3 позволяет оценить умение вести комбинированный диалог в условно-реальной ситуации общения. Учащиеся демонстрируют различные умения: запрашивать и предоставлять информацию, выражать и аргументировать свое мнение; участвовать в диалоге (инициировать, поддерживать, адекватно реагировать на реплики собеседника, завершать беседу); использовать языковой материал, соответствующий коммуникативной задаче.
Длительность комбинированного диалога - 2-3 минуты.
Максимальный балл - 15.
Рекомендуемое время на подготовку данного раздела – 10 минут. Общее время ответа - 6 минут.
Примерная тематика заданий раздела 5 (задания по говорению)
Общение происходит в рамках следующих сфер общения и примерной тематики:
Задания по говорению
STUDENT CARD
Task 1
Give a talk about libraries
Remember to say:
You have to talk for 1.5–2 minutes.
The examiner will listen until you have finished. Then she/he will ask you some questions.
STUDENT CARD
Task 2 (2–3 minutes)
You play the part of an exchange student in an international school in Malta. You come to your classmate Anna/Andrew to borrow her/his Grammar Book. You need it to write an essay on a British tourist attraction.
You begin the conversation. The examiner will play the part of your classmate.
Remember to
SAMPLE CONVERSATION
Student: Hello, Anna/Andrew!
Interlocutor: Hello!
Student: I’m glad you are still at home. Look, I need your English Grammar reference book. Can I borrow it till tomorrow?
Interlocutor: Yes, you can. Here it is.
Student: Thanks.
Interlocutor: What do you need it for, by the way?
Student: I have to write an essay on one of British tourist attractions. I don’t think I can do it without a good Grammar Book.
Interlocutor: I see. I always use it for written tasks, too. And what are you going to write about?
Student: I want to write about the London Eye.
Interlocutor: The London Eye? What is it?
Student: Oh! I can’t believe you don’t know about it. It’s a huge wheel in the centre of London, on the bank of the river Thames. It’s the largest wheel in Europe. It has large capsules for passengers. The wheel moves slowly and the passengers can enjoy the views of London from the height!
Interlocutor: It sounds really exciting. Have you ever ridden the wheel?
Student: No, unfortunately, not. But I’m going to do it one day.
Interlocutor: I see. How about some pizza by the way? I’m just having lunch.
Student: Thank you, Anna/Andrew, but I really have to go. I have to write the essay. And what are you doing tomorrow?
Interlocutor: I don’t have any plans yet? Why?
Student: Let’s go to the cinema together. There is a new film on.
Interlocutor: OK. Let’s go. Good luck with the essay.
Student: Thanks. And see you tomorrow.
Interlocutor: See you. |
|
Copyright MyCorp © 2024 |
Сделать бесплатный сайт с uCoz |